Twierdza 3, gra w realiach mrocznego średniowiecza

autor Twierdza | Marzec 6th, 2013

graczKolejna, już trzecia część gry Twierdza zdobywa coraz więcej zwolenników. Skąd taki sukces gry, której bohaterowie i tematyka osadzone są w realiach mrocznego średniowiecza? Przede wszystkim znakomita grafika, doskonały dubbing i wiele możliwości. Gracz wciela się w rolę pana na włościach. Jest właścicielem niewielkiego zamku, a jego poddani mieszkają w małej wiosce. Gra polega na zabudowie okolicznych ziem, gracz, czyli pan na zamku, zakłada nowe wioski, osady, buduje twierdze, musi zadbać o dobrobyt swoich podwładnych. Tak jak w poprzednich częściach tej serii, gra Twierdza 3 podzielona jest na dwie strefy – jedną militarną i drugą, ekonomiczną. Gracz musi się skupić na rozbudowie, na zdobyciu środków na kolejne zabudowania, twierdze, na infrastrukturę okolicy, ale także musi zapewnić bezpieczeństwo swoim poddanym i odpierać ataki najeźdźców. Bardzo ciekawa jest gra w części budowniczej – można budować zamki, twierdze z gotowych elementów, można dodawać szereg ciekawych konstrukcji, jak mosty zwodzone, wieże, tajemne przejścia, różne rodzaje murów. W osadach także jest wiele możliwości do zapewnienia ich mieszkańcom dobrego życia – można budować domy mieszkalne, farmy, miejsca pracy dla drwali, rynek, na którym koncentruje się życie mieszkańców osady i wiele innych struktur, które zapewnią średniowiecznym osadnikom spokojne życie, możliwość pracy i pieniądze. Oczywiście, życie w średniowieczu nie było tak piękne i spokojne jak się nam wydaje. Gra odzwierciedla prawdziwe oblicze średniowiecza. W grze nie brakuje bitew, potyczek, prób zdobycia zamków, twierdz i zagarnięcia majątku. Pojawiają się średniowieczni wojownicy, inżynierowie planujący możliwości podkopów, saperzy, żołnierze szturmujący bastiony średniowiecznym sprzętem. Ważną innowacją w trzeciej części Twierdzy jest możliwość prowadzenia nocnych bitew. Gracz musi walczyć z wrogiem ukrytym w ciemnościach, wybierać broń stosowną do przeżycia nocnych godzin.